سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: دبیرکل حزب موتلفه‌ی اسلامی گفت: دشمن می‌خواهد مردم را به سمت کسانی که اهل فتنه و آشوب هستند، هدایت و از راهیابی نمایندگان کارآمد و شایسته و دلسوز مردم به مجلس جلوگیری کند و همچنین خواهان این است که در نهایت مشارکت مردمی را در انتخابات آینده کاهش دهد.

محمدنبی حبیبی در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که از سوی حزب متبوعش برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و تمامی شهدای رسانه با بیان این‌که مساله اصلی کشور جهاد اقتصادی و پاسخ صحیح مسئولان در قوا به مطالبات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم است، تاکید کرد: کسانی که دغدغه مردم را دارند باید به این مساله اصلی عنایت ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع انتخابات آینده از این باب اهمیت دارد که فرصتی برای بازخوانی خدمات مسئولان، بازخوانی، پاسخ به مطالبات مردم و ارزیابی عملکرد نمایندگان مجلس برای شکل‌گیری یک مجلس مطلوب است و در این راستا اصولگرایان معتقدند با تکیه به عقل جمعی فرآیند همگرایی و اتحاد را باید طی کرد تا بشود پاسخ مطلوب به مطالبات حقیقی مردم داد.

به گزارش ایسنا، دبیرکل حزب موتلفه‌ی اسلامی همچنین خاطر نشان کرد: بر این اساس سازوکار حقوقی شکل گرفته است تا بتوان با تکیه به آن فرآیند همگرایی را طی کرد. سازوکار 8+7 محصول عقل جمعی اضلاع اصولگرایی است که به همت مدیریت جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شکل گرفته است.

وی با بیان این‌که جامعتین در انتخابات آینده خودشان نامزد مشخصی را مطرح نمی‌کنند، گفت: آنها فقط دغدغه اتحاد و همگرایی اصولگرایان را دارند و از این باب در عرصه انتخابات ظهور دارند.

حبیبی همچنین تصریح کرد: سازوکار 8+7 یک سازوکار تقسیم قدرت بین اصولگرایان نیست. این سازوکار یک گمانه‌زنی برای رسیدن به یک مجلس مطلوب و متناسب با مطالبات مردم و رهبری است. این سازوکار دنبال شایسته‌گزینی است و می‌خواهد نیازهای مجلس نهم را رصد کند و متناسب با آن نمایندگانی که می‌توانند این نیازها را برطرف نمایند به مردم معرفی کنند. انتخابات مال مردم است و هر چه مردم انتخاب کنند باید به آن احترام گذاشت.

وی تصریح کرد: انتخابات آینده برای ما مهم است از این باب که باید سناریوی دشمن را در آن کشف کنیم تا حوادث تلخ سال 88 تکرار نشود.

دبیر کل موتلفه در ادامه با طرح این سوال که باید ببینیم سناریوی دشمن نیز در این میان چیست؟ گفت: ما معتقدیم دشمن به قصد مداخله در اضلاع رقابت در ایران، نمی‌خواهد انتخابات رقابتی و آزاد باشد و از هم‌اکنون با استخدام عده‌ای غافل یا مزدور مسائل تبلیغاتی انتخابات را سوزن‌بانی می‌کند. دشمن خواهان این است که سلامت انتخابات را قبل از برگزاری و پس از برگزاری زیر سوال ببرد تا مشروعیت مردمی نظام را مخدوش کند.

وی گفت: دشمن سعی می‌کند موضوع انتخابات در ایران را یک منازعه قدرت تفسیر کند و در این مسیر طرفین اسرار یکدیگر را فاش کنند تا خوراکی برای رسانه‌های آمریکایی، انگلیسی و رژیم صهیونیستی تهیه شود.

وی گفت: دشمن می‌خواهد موضوع انتخابات و رقابت اضلاع را آنقدر پررنگ کند که مسائل عمده مردم و کارهای جاری مملکت بر زمین بماند و از این طریق مردم را ناراضی کند. ما باید دست آن‌ها را بخوانیم و در این مسیر حرکت نکنیم. همچنین دشمن می‌خواهد گفتمان خدمت پیشرفت و عدالت را که گفتمان اصولگرایان است به حاشیه ببرد و ناآرامی‌های خیابانی و اردوکشی خیابانی را که در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری باب شد، دوباره احیا کند.

حبیبی خاطر نشان کرد: دشمن می‌خواهد مردم را به سمت کسانی که اهل فتنه و آشوب هستند، هدایت کند و از راهیابی نمایندگان کارآمد و شایسته و دلسوز مردم به مجلس جلوگیری کند و همچنین خواهان این است که در نهایت مشارکت مردمی را در انتخابات آینده کاهش دهد. آنها سعی می‌کنند در تبلیغات خود ثابت کنند انتخابات یک راه‌حل برای مشکلات نیست، بلکه بر مشکلات کشور می افزاید تا مردم سالاری دینی را مردم فراموش کنند. ما برای برون رفت از چالش‌های پیش‌روی انتخابات باید دست اهل فتنه را بخوانیم و سناریوی دشمن را کشف و خنثی کنیم تا بتوانیم از این مرحله به سلامت عبور کنیم.

وی همچنین به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و دقت‌هایی که معظم له پیرامون شرایط فعلی کشور، منطقه و جهان داشتند، اشاره کرد و گفت: ما باید با احصای نقاط ضعف و قوت خود بدانیم کجا بودیم، اکنون کجا هستیم و به کجا می‌خواهیم برویم. آسیب‌شناسی‌ای که مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان از نقاط ضعف ما کردند بسیار مهم است و باید همه روی آن متمرکز شویم.

وی ادامه داد: در این راستا باید به این تذاکرات مقام معظم رهبری که فرمودند دلبستگی‌های خودمان را زیر پا بگذاریم و به رفاه‌طلبی سرگرم نشویم، سرگرم منازعات نشویم و همواره برخوردار از روحیه ایثار باشیم، از نفوذ دشمن در رسانه‌ها و تهاجم فرهنگی غرب غفلت نکنیم، اهتمام کامل در حفظ بیت‌المال داشته باشیم، مساله اشتغال و تورم را جدی‌تر تلقی و به دنبال حل سریع آن باشیم مورد توجه قرار دهیم.

حبیبی همچنین تاکید کرد: حزب موتلفه اسلامی معتقد است از هم‌اکنون می‌توان روی این نقاط متمرکز شد و یکی یکی آنها را از سر راه برداشت کار اصلی و کلیدی مجلس آینده پاسخگویی به مردم در باب این ضعف‌ها و غفلت‌هاست.

وی همچنین اوضاع غرب و منطقه را نیز از منظر رهبر معظم انقلاب مورد توجه قرار داد و گفت:‌ امروز ما شاهد خیزش‌هایی از نارضایتی مردم در غرب به ویژه در آمریکا هستیم. باید بپذیریم غرب ثابت و امنیت گذشته را ندارند و در بحران و رکود اقتصادی و مشکلات اجتماعی دست و پنجه نرم می‌کند. حوادث دو شب گذشته لندن عجیب است. باید بدانیم جوامع انسانی در غرب شبیه یک انبار باروتی است که تنها به یک کبریت نارضایتی یک شهروند نیاز است. امروز ما شاهدیم در سرزمین‌های اشغالی صدای اعتراض همین کسانی که آنها را از سراسر جهان در آنجا جمع کرده‌اند، به گوش می‌رسد. صف‌آرایی صهیونیست‌ها در برابر هم و اوج‌گیری نارضایتی مردم یک حادثه بی‌سابقه طی 50 سال اشغالگری است.

وی افزود: ما عمق و اندازه این چالش‌ها را نمی‌دانیم، اما همین قدر می‌دانیم که بسیار جدی است. ما اکنون شاهد خیزش‌های مردمی در جهان اسلام و جهان عرب هستیم که واقعا بی‌نظیر است. بسیاری از صاحبان قدرت در این کشورها به زیر کشیده شدند. ثبات و پایداری در حکومت‌های منطقه و جهان دیده نمی‌شود یک زلزله سیاسی همه این قدرت‌ها را تهدید می‌کنند و اصل این زلزله به این برمی‌گردد که مشروعیت حکومت‌ها دستخوش تهدید است. مردم در برابر حاکمیت‌های تحمیلی مورد حمایت غرب در جهان اسلام ایستاده‌اند و آنها را نمی‌پذیرند.

حبیبی با بیان این‌که جهان در آستانه یک تحول جدی است و دولت‌هایی که در قرن بیستم شکل گرفتند در قرن بیست و یکم در حال پوست ‌اندازی هستند، افزود: فلسفه سیاسی غرب زیر سوال رفته است و فیلسوفان سیاسی غرب قادر به بازسازی و بازتولید آن نیستند. اسلام و نسخه جمهوری اسلامی یک نسخه موفق و کارآمد در پیش روی آنهاست. همه نگاه‌ها به اسلام و آموزه‌های پیامبر اعظم (ص) است. اگر غفلت را کنار بگذاریم دنیا به راحتی به اسلام و تجربیات ما در حکومت‌داری روی می‌آورند.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی هر روز متنفذتر، آبرومندتر، معتبرتر از میان گرد و غبار تبلیغات دروغین غرب سر برمی‌آورد و این را ما از عنایت خاص الهی و حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.

گروه 8+7 در بر گیرنده تمام نظرات اصولگرایی نیست

در مراسم دیروز حزب موتلفه حبیب الله عسگراولادی نیز سخنانی درخصوص انتخابات و تلاش اصولگرایان برای وحدت مطرح کرد.

وی گفت: در نخستین جلسه‌ای که در جبهه متحد اصولگرایی برگزار شد، آیت الله مهدوی کنی و آیت الله یزدی، از جبهه 8+7 به عنوان شورای مرکزی اصولگرایان نام بردند.

به گزارش ایلنا، عسگراولادی تصریح کرد: در ادامه جلسه آیت الله مهدوی کنی تاکید کرد که رسیدن به وحدت در بین دو نفر نیز امکان پذیر نیست و ماباید به اتحاد برسیم.

این عضو گروه 8+7 ضمن اشاره به اینکه امیدواریم برای رسیدن به وحدت خوب عمل کنیم، تصریح کرد: اینکه عنوان شود گروه 8+7 بعد از تشکیل در بر گیرنده تمام نظرات اصولگرایی است صحیح نیست، بلکه هنوز گروه های اصولگرایی هستند که نظرات خود را به مجموعه ارائه نکرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه خبرنگاران این است که ما را از این نظرات آگاه کنند، گفت: حرکتی آغاز شده و ما منتظریم که دیگر گروه‌های اصولگرایی نیز به ما ملحق شوند.

عسگر اولادی با اشاره به اینکه افراد عضو باید مواضع صریح و مشخصی در قبال جریان فتنه و جریان انحرافی داشته باشند به نقل از مرحوم لاجوردی، گفت: منافقین دیروز کهنه شده‌اند و باید به دنبال منافقین امروزی باشیم که پیچیده‌ترند.

وی تاکید کرد :اگر می‌بینید که مراجع و علما وجود جریان فتنه و جریان انحرافی را گوشزد کرده بودند به خاطر آگاهی از منافقین جدید بوده است.

عسگر اولادی در ابتدای سخنانش ضمن تبریک فرارسیدن روز خبرنگار و تفسیر کلمه خبر و خبرنگار، گفت: خبر در همه زبانها به معنی نو و تازه است و خبرنگار یعنی نو آور. خبر نگار باید خبر را تولید ، انگیزه را مشخص و اهداف خبر را روشن عنوان کند.

 

 

کد خبر 142637
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز